!!! همه چیز جز هیچی !!!

!!!!اینجا همه چیز درهمه!!!!

درسته ؟؟؟

 
 

[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 22:1 ] [ * پسر بد * ]

[ ]

فرصت خود شناسی !!!

 
 
 
 
!!! فرصت خود شناسی  !!!
 
 
پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد.
پس آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند.
یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین‌ها تربیت شده و آماده شکار است.
اما نمی‌دانم چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است.
 
این موضوع کنجکاوی پادشاه را برانگیخت و دستور داد تا پزشکان و مشاوران دربار، کاری کنند که شاهین پرواز کند. اما هیچکدام نتوانستند.
روز بعد پادشاه دستور داد تا به همه مردم اعلام کنند که هر کس بتواند شاهین را به پرواز درآورد پاداش خوبی از پادشاه دریافت خواهد کرد. صبح روز بعد پادشاه دید که شاهین دوم نیز
با چالاکی تمام در باغ در حال پرواز است.
 
پادشاه دستور داد تا معجزه‌گر شاهین را نزد او بیاورند.     
درباریان کشاورزی متواضع را نزد شاه آوردند و گفتند اوست که شاهین را به پرواز درآورد.
پادشاه پرسید: تو شاهین را به پرواز درآوردی؟ چگونه این کار را کردی؟ شاید جادوگر هستی؟
 
کشاورز که ترسیده بود گفت:
سرورم، کار ساده‌ای بود، من فقط شاخه‌ای را که شاهین روی آن نشسته بود بریدم.
شاهین فهمید که بال دارد و شروع به پرواز کرد.
______________________________
نتیجه اخلاقی :
 گاهی لازم است برای بالا رفتن، شاخه‌های زیر پایمان را ببریم ...
راستی شما ...
 
چقدر به شاخه‌های زیر پایتان وابسته هستید؟
آیا توانایی‌ها و استعدادهایتان را می‌شناسید؟
آیا هیچگاه جرات ریسک را به خود داده اید؟
 
 
______________________________
پانوشت 1 :
اگر از وبلاگم خوشتون اومد رو تصویر زیر کلیک کنید و بهم امتیاز بدهید !!!

 

 

______________________________
پانوشت 2 :
 نمی خوای نظر بدی ؟؟؟

 

 

[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:, ] [ 13:3 ] [ * پسر بد * ]

[ ]

خود شناسی !!!

 
 
 
 
دوست دارید فرزند چندم خانواده باشید    !!!!
تک فرزندان
نقاط مثبت :
این افراد همان هایی هستند که دائما به دنبال تحول هستند. آنان افرادی تکلیف گرا مرتب و منظم با وجدان و وظیفه شناس و بسیار قابل اطمینان می باشند. آنان عاشق واقعیت افکار و اندیشه ها و جزئیات هستند و از قبول مسئولیت های مختلف واهمه ای ندارند ....
نقاط منفی :
یکی از خصیصه های منفی این افراد سرسختی و خشونت شدید آنهاست . کمی کینه ای و پر توقع هستند و معمولا از قبول اشتباهاتشان سر باز می زنند . به هیچ وجه انتقاد پذیر نیستند و در برابر دیگران افرادی بسیار حساس و نفوذ پذیرند که احساساتشان خیلی زود جریحه دار می شود .
 
 
فرزندان اول خانواده
نقاط مثبت :
آنها ذاتا مدیر به دنیا آمده اند . می گویند آنها دوست دارند همیشه خانواده را مدیریت کنند. فکر می کنند که همیشه حق و اولویت درهر کاری با آنهاست . فرزندان اول به دو دسته تقسیم می شوند : پرورش دهندگان افراد مطیع یا متحول کنندگانی سلطه جو. هر دو یکسان هستند فقط از متدهای مختلفی استفاده می کنند . معمولا فرزندان اول خانواده افرادی ایراد گیر مشکل پسند و دقیق هستند و عاشق توجه به جزئیات مسائلند . افرادی وقت شناس منظم و با کفایتند که دوست دارند همه چیزبه بهترین نحو انجام شود . از مسائل غافلگیر کننده نیز به هیچ وجه خوششان نمی آید.
نقاط منفی :
اما این افراد در عین مدیریت معمولا کمی بد اخلاق ترشرو و بی احساس به نظر می آیند . گهگاه به خاطر زور گویی و فشاری که بر سایرین می آورند تهدید کننده و رعب آور هستند . خودشان همه چیز را می دانند به دیگران اعتماد کم دارند . ریاست طلب ایرادگیر و نسبت به اشتباهات حساس و نکته سنج هستند.
 
فرزندان وسط خانواده
نقاط مثبت :
فرزندان وسطی افرادی خانواده دوست هستند که دیگران از بودن با آنها لذت می برند مهم ترین نیاز آنها آرام نگه داشتن اقیانوس پرتلاطم زندگی است و شعار آنها " آرامش به هر قیمتی " است . اینها افرادی بسیار آرام و بی سرو صدا شیرین و دوست داشتنی هستند و شنوندگان خوبی به شمار می روند . مهارت زیادی در حل مشکلات دارند چون همیشه هر دو جنبه یک مشکل را بررسی میکنند و دوست دارند همه را خوشحال کنند . همین مسئله باعث می شود که مشاوران و میانجیگران خوبی باشند.
نقاط منفی :
نسبت به فرزندان اول خانواده احسلس سلطه گری کمتری دارند اما دوست دارند همه آنها را ستایش کرده و دوست بدارند یا حداقل با آنها احساس شادی و خوشبختی کنند. ازآنجا که سعی در راضی نگه داشتن همه دارند ممکن است به افرادی وابسته تبدیل شوند.نمی توانند خوب تصمیم بگیرند تا جایی که باعث رنجاندن دیگران می شوند. همچنین برا شکست و اشتباهات دیگران خود را سرزنش می کنند.
فرزندان آخر خانواده
نقاط مثبت :
افرادی شاد و سرزنده اندکه این شادی و سرخوشی را با خود به همه جا می برند و دیگران را نیز از ان بهره مند می کنند. مهارت های مردمی آنه بسیار قوی است و عاشق این هستند که دیگران را با حرف ها و کارهایشان سرگرم کنند . هیچ کس برای آنها غریبه نیست و به سرعت با همه صمیمی می شوند . افرادی برونگرا هستند که از وجود دیگران انرژی می گیرند. از ریسک کردن واهمه ای ندارند.
نقاط منفی :
خیلی زود خسته می شوند از طرد شدن واهمه داشته و افق توجهاتشان کوتاه است.افرادی خودگرا هستند معمولا به خاطر توقعات غیر واقعی تصور می کنند در همه رابطه ها باید همیشه خوشی و خنده برقرار باشد.
________________________________________________________________________________
پانوشت 1 :
از کسانی که با نظراتشون من رو تشویق می کنن خیلی ممنونم !!!
 پانوشت 2 :
اگر از مطالب وبلاگم خوشتون اومد نظر یادتون نره !!!
 

 

[ دو شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:0 ] [ * پسر بد * ]

[ ]

هفت قانون منطقی !!!

 

 

 

 

 

v با گذشته خود کنار بیایید تا حال شما را خراب نکند. اجازه دهید همه برای موفقیت زندگی تان سهم خواهی کنند . مهم این است که شما به جز خدا وامدار بنده او نیستید.
 
v روان خراب خود را سر دیگران آوار نکنید. این جوانمردی نیست.
 
v گذشت زمان تقریبا داروی هر دردی است. به زمان کمی فرصت دهید.همچنان که دیروز ماه پشت ابر نماند امروز نیز حقیقت از پشت غبار جهل بیرون خواهد آمد.
 
 
v بزرگی را نه به سن و سال بلکه در رفتارتان به دیگران نشان دهید.
 
v زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنید. شما هیچ خبر ندارید که حقیقت زندگی سایرین چگونه است؟
 
v شب بیخیال بخوابید. خدا بیدار است.
 
v لبخند بزنید. شما مسئول حل تمام مشکلات دنیا نیستید.
 
 
 
نظر یادتون نره  !!!

[ پنج شنبه 6 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:0 ] [ * پسر بد * ]

[ ]

راه های ساده برای تقویت حافظه

 



آینده بین باشید

یکی از راه های آسان برای افزایش حافظه نگاه به دور دست ها و آینده است. بسیاری از ما بیشتر به دنبال امروز خود هستیم در حالی که ذهن وقتی قوی می شود که نگاه اصلی اش به آینده باشد. بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد اینده بین حافظه بهتری دارند.

ارتباط دهید

یکی دیگر از راه های جالب برای رسیدن به یک خافظه خوب ارتباط برقراق کردن بین اشیایی است که در ذهن شما وجود دارد. بسیاری از تنها برخی چیزها را به خاطر می سپاریم در حالی که اگر بین حافظه کوتاه مدت و بلندمدت ارتباط برقرار کنیم دیگر دچار فراموشی نمی شویم.

به مغز سخت بگیرید

همیشه می گویند بدن انسان زیر ورزش های سخت است که ورزیده می شود این مورد برای مغز نیز جواب گو است. بهترین گزینه استفاده از مسائل سخت ریاضی و تلاش برای حل انان است. این کار مغز شما را به کار می گیرد و همچنین قدرت آن را افزایش می دهد.

پیچیده رفتار کنید

هر جه کارهای پیچیده تری را به حافظه خود بسپارید و سعی در به یاداوردن آن ها داشته باشید ذهن شما بیشتر برای درک مفاهیم ساده آماده می شود. بسیاری از ما تنها دوست داریم همه چیز را به ساده ترین روش یاد بگیریم در حالی که برخی راه های سخت شاید به کار نیایند اما مغز شما را قدرتمند می کنند.

تمرین کنید

تمرین و تکرارلازمه به نتیجه رساندن یک کار است. برای افزایش حافظه نیز شما به این مورد نیاز زیادی دارید. بسیاری از چیزهایی را که دو یا سه هفته پیش به یاد سپرده اید را بار دیگر از ذهنتان بخواهید. همچنین شما می توانید خاطراتی که سال گذشته داشته را با تلاش به یاد اورید و آن ها را یادداشت کنید.

احساساتی شوید

یکی از راه های خوب برای به خاطر سپردن موارد مختلف احساساتی شدن است. رواشناسان به این نتیجه رسیده اند که بسیار از خاطرات و وقایعی که با احساسات بیشتر به یاد سپرده می شود بیشتر به یاد شما می ماند. در این صورت اگر مغز و احساسات را باهم یکی کنید می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

[ پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, ] [ 12:10 ] [ * پسر بد * ]

[ ]

شخصیت شناسی با میوه ها...

ایا می‌دانید که می‌توانید از روی میوه انتخاب شده شخصیت آدم‌ها را بشناسید و بر اساس میوه‌های مورد نظر بگویید که شرایط روحی روانی اشخاص مختلف چگونه است؟

چنانچه انواع میوه‌ها به شما تعارف شود کدام میوه را انتخاب می‌کنید؟

پرتقال؛ سیب؛ آناناس؛ موز؛ نارگیل؛ انبه؛ گیلاس؛ انگور سیاه؛ هلو یا گلابی؟

پرتقال

اگر پرتقال میوه محبوب شما است. شما آدمی پر قدرت و بسیار صبورید و دوست دارید کارها را به آرامی و با متانت اما در عین حال با درایت کامل و جسارت به انجام برسانید. سخت کوش و پر تلاش و کمی خجالتی هستید اما در دوستی می‌توان به شما اعتماد کرد. شما دوستان خود را به دقت انتخاب می‌کنید و با تمام وجود به آنها عشق می‌ورزید.

 

سیب

چنانچه سیب میوه محبوب شماست شما فردی اسراف کار و بسیار رک گو و صریح اللهجه هستید. اگر چه ممکن است بهترین سازمان‌دهنده و مدیر نباشید اما می‌توانید رهبر یک تیم کوچک باشید که با تلاش زیاد تیم را به موفقیت می‌رسانید. در بیشتر موقعیت‌ها می‌توانید به سرعت و به درستی تصمیم بگیرید. شما از سفر‌های کوتاه و غیر منتظره لذت می‌برید. زمانی که با شریک زندگی خود به سر می‌برید جذاب و خونگرم به نظر می‌آیید و به شدت عاشق "زندگی" به مفهوم واقعی آن هستید.

آناناس

اگر آناناس میوه محبوب شما است، بسیار سریع تصمیم می گیرید و سریع تر از آن عمل می‌کنید. در تغییر شغل و خطر کردن در زمینه‌های اجتماعی شجاع و بی‌باک هستید. شما دارای یک توانایی استثنایی در مدیریت بوده و نمی‌گذارید کار روی دستتان بماند.

دوست دارید مورد اعتماد دیگران باشید. معمولا خیلی سریع با دیگران ارتباط دوستانه بر قرار نمی‌کنید ولی به محض انجام آن، دوست‌تان را برای همیشه برای خودتان نگاه می‌دارید. به ندرت به دنبال زندگی رمانتیک می‌روید و شریک شما غالبا به واسط صفات ممتاز تحت تاثیرتان قرار می‌گیرد اما از توانایی شما در نشان دادن این احساسات ناامید است.

 

موز

عاشقان موز افرادی دوست داشتنی، آرام، گرم و طبیعتا با احساس هستند. شما غالبا از نداشتن اعتماد به نفس و خجالتی بودن در رنج هستید. دیگران غالبا از طبع آرام و شیرین‌تان سؤ استفاده کرده و سعی می‌کنند به این وسیله برای خود موقعیت‌های جالب را رقم بزنند. عاشق شریک زندگی خود در تمام زمینه‌ها هستید و این عشق به خاطر زیبایی جسمی و روحی اوست. به خاطر روشی که دارید روابط شما با او همواره در یک هماهنگی کامل است.

نارگیل

شما دوست‌داران این میوه سنگین و کمیاب، افرادی جدی با فکر و شعور هستید. از روابط اجتماعی لذت می‌برید و به ویژه روی همراهان و دوستان خود حساسیت خاصی دارید. ممکن است کمی خود‌خواه به نظر بیایید اما لزوما چنین صفتی در شما بر‌جسته نمی‌شود. شما فردی سریع الانتقال آگاه و گوش به زنگ هستید و دیگران مطمئن هستند که در زمینه شغلی همیشه در بالاترین رده قرار داشته و به بهترین نحو کارها را انجام می‌دهید. شما نیاز به شریک عاقلی داشته و عقل و احساس را با هم در این مسئله دخالت می‌دهید.

 

انبه

اگر انبه را دوست دارید به راحتی می‌شود به شما اتکا کرد. شخصی هستید با ایده‌های روشن و غالبا درست و اثر گذار. از اینکه درگیر مسائلی بشوید که نیاز به تلاش ذهنی شدید دارد لذت می‌برید و با شریک خود به ملایمت و آرامی رفتار می‌کنید. سعی می‌کنید با زندگی خود بسازید و چنانچه نیاز به قوی بودن را احساسا می‌کنید آن را در جایی دیگر می‌جویید.

گیلاس

چنانچه گیلاس میوه محبوب شماست زندگی همیشه به شیرینی که در نظر دارید خود را به شما نشان نمی‌دهد. فراز و فرود در زندگیتان زیاد است. بویژه در موقعیت‌های حرفه‌ای و کاری. شما همیشه و در هر پروژه‌ای کمی پول به دست می‌آورید و نه به مقدار زیاد. ذهنی فعال و خلاق داشته و غالبا به دنبال چیزهای نو هسید. شما شریکی صمیمی و وفادرا هستید اما اثر گذاشتن بر احساسات شما کار ساده ای نیست. خانه‌تان برای شما به منزله بهشت است و هیچ چیزی را بیشتر از این دوست ندارید که در منزل باشید و دوستان افراد خانواده و آشنایان شما را دوره کنند.

انگور سیاه

در صورتی‌که به انگور سیاه علاقمندید به طور کلی آدمی مودب و خوش رو هستید اما گاهی اوقات سریع و به شدت عصبانی می‌شوید هر چند به همان سرعت عصبانیت شما فرو‌کش می‌کند. از زیبایی‌ها به هر شکل که باشند لذت می‌برید. بسیار محبوب و مورد علاقه دیگران هستید و این محبوبیت به علت طبیعت گرم شماست. شور و شوق فراوانی به زندگی دارید و از هر کای که می‌کنید لذت می‌برید اعم از لباس پوشیدن خوردن و خوابیدن. شریک شما باید در تمام شور و علاقه شما سهیم باشد تا بتواند از همه آنچه که به او می‌دهید لذت ببرد.

هلو

درست مانند هلو شما از عصاره زندگی لذت می‌برید. فردی رک گو و صریح اللهجه بوده و روشی دوستانه دارید و این نکات به جذابیت روحتان می‌افزاید. در بخشش و فراموش کردن نظیر ندارید و برای دوستی‌ها ارزش زیادی قائل هستید. حس استقلال‌طلبی در شما بسیار قوی است و این امر از شما فردی راستگو ساخته است. عاشقی ایده‌آل، صبور، صمیمی و یک‌رنگ هستید. با این حال به هیچ وجه دوست ندارید احساسات خود را در ملاء عام بروز دهید.

گلابی

شما که دوستدار گلابی هستید، چنانچه فکر خود را معطوف به انجام کاری می کنید می توانید آن را با موفقیت به انجام برسانید. شما دوست دارید که نتیجه تلاش هایتان را به سرعت ببینید. از انگیزه های مفید ذهنی لذت برده و دنباله رو آن هستید کمی خجالتی به نظر می رسید و در بیان احساسات خود چندان راحت نیستید. زمانی که به دنبال شریک زندگی هستید به هوش سرشار دید وسیع و دل دریایی اش بیش از دیگر موارد اهمیت می دهید.

 

منبع:خانواده سبز

[ 7 دی 1391برچسب:روانشناسی,چهل اصل شادی بخش, ] [ 21:45 ] [ * پسر بد * ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه